woensdag 12 september 2007

Mein Kampf: Binnenkort in een boekwinkel bij u in de buurt.


Misschien komt het doordat minister Plasterk net terug is van de Nexus-conferentie, en hij daar door de geest van de culturele vrijheid geïnspireerd is, of doordat hij na alle Nine Eleven-onzin besloten heeft wat tegenwicht te bieden aan de tunneldenkers, maar hij heeft op de elfde verklaard dat wat hem betreft op het verkopen van Mein Kampf niet langer een verbod zou moeten rusten.

"Misschien moeten we daar maar eens mee ophouden, met Mein Kampf te verbieden. Laat het vrij verkrijgbaar zijn - en dat zeg ik dan maar als minister van media en literatuur."(Bron)

Voor alle lieden, die er de laatste tijd zo over klagen dat je in dit land niet meer echt rechts mag zijn (Nahid Selim, zegt dat iemand wat?), moet dit als een mooi succesje voelen. Nu ze een paar jaar de media domineren, hebben ze toch eindelijk een minister zo ver dat hij Wilders serieus neemt. Wilders! Ik bedoel maar.

Natuurlijk ziet kamerlid Van Haersma Buma van het CDA in dit soort uitspraken niets dan zondigheid en verval; hij (zij? wie het weet mag het zeggen.) heeft een achterban om aan te denken. Bovendien, als ik een christen was, zou ik ook de deugd niet van inzien van het toestaan van dit soort haatzaaierij. Dat is maar concurrentie.

De Christenunie, tenslotte, die ziet niet in dat dit een spectaculaire uitspraak is. Nou ja, een vergissing, zullen we maar denken. Een minister die De Hitler Code toe wil staan, dát zag ik niet aankomen. Mijn vertrouwen in de nederlandse politiek is er opeens een stuk groter van geworden. Mijn vertrouwen in de PvdA trouwens ook.. zou er iets met me mis zijn? Ik wacht in spanning tot de SP en Groenlinks een duit in het zakje doen.

1 opmerking:

Sofist zei

:) concurrentie. Je zal zien dat de gristenen het nog lukt om Plasterks voorstel tegen te houden ook.