maandag 10 september 2007

Band of Horses - Cease to Begin


Band of Horses heb ik eigenlijk nog maar pas ontdekt. De afgelopen weken heb ik hun fantastische debuutalbum "Everything all the Time" zoveel gedraaid dat ik er bijna gek van werd. Maar dat is nu gelukkig voorbij, want ze hebben alweer een nieuw album! Dat wil zeggen, 9 oktober komt "Cease to Begin" uit, maar via het goddelijke medium internet hebben we nu al de kans om te luisteren.

Als hij net zo goed blijkt te zijn als de eerste voorspel ik bij deze dat ze uit zullen groeien tot ware rocksterren. Ze hebben namelijk een fantastische zanger, zo'n eentje die waarschijnlijk allemaal onzin zingt, maar op zo'n manier dat het lijkt alsof hij de grootste inzichten verkondigt. Daarbij stond die plaat vol met prachtige melodieën, die dan weer zo eenvoudig zijn dat je ze niet meer uit je hoofd krijgt.

Maar er is ook iets mis met die band. Ze zijn namelijk ook behoorlijk sentimenteel. En als het dus niet goed uitpakt worden ze een soort Coldplay. In dat geval worden ze zelfs nog populairder (omdat het grote publiek geen smaak heeft) en hoor je vervolgens overal waar je komt dat gezeik. Dus download die plaat nou maar en laat hier weten in welke categorie deze paardengroep valt.

Ik heb het er niet zelf opgezet, ik verwijs er alleen maar naar. Als zelfs dat niet mag, sleep me dan niet voor de rechter, maar vertel het me even dan haal ik het er af.

1 opmerking:

Unknown zei

Neen, zo'n album downloaden mag niet en daar reclame voor zetten ook niet.
Alsof dit nieuws is.

Vermeld er misschien voor de eerlijkheid ook bij dat de cd voor amper 10 euro te koop is bij Amazon. Enkel losers gaan die dan nog downloaden.